5 عادت قهرمانان ورزش استقامتی که باید از آنها یاد بگیرید

ژوئن 12th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

چه مبتدی باشید و چه ورزشکار حرفه‌ای، باید نکاتی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم رو سرلوحه ورزشی خود قرار بدهید.

Athlete

1 -  سوخت‌رسانی صحیح به بدن رو دست‌کم نگیرید

سوخت‌رسانی صحیح به بدن، کلید گرفتن بهترین نتیجه از تمرینات ورزشی است. آبرسانی به بدن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. قبل از ورزش باید ذخایر کربوهیدراتی بدن حاوی مقادیر کافی کربوهیدرات باشند تا سوخت مورد نیاز بدن در طول ورزش تأمین شود. بعد از ورزش هم باید این ذخایر دوباره پر شوند.

اینکه چه مقدار غذا بخوریم بستگی به مدت زمان ورزش دارد. معمولاً بهتر است که به این شیوه عمل کنید:

اگر ورزش شما یک تا دو ساعت طول می‌کشد، باید برای هر ساعت آن، 30 گرم کربوهیدرات مصرف کنید.

اگر ورزش شما دو تا سه ساعت طول می‌کشد، باید برای هر ساعت آن، 60 گرم کربوهیدرات مصرف کنید.

اگر ورزش شما بیش از سه ساعت طول می‌کشد، باید برای هر ساعت آن، 90 گرم کربوهیدرات مصرف کنید.

2 -  میان‌وعده بعد از ورزش بسیار مهم است

هر فردی معمولاً میان‌وعده خاص خود رو برای بعد از ورزش مورد استفاده قرار می‌دهد. معمولاً هر فرد به حداقل 20 گرم پروتئین بعد از ورزش نیاز دارد تا بدن شروع به ترمیم عضلانی کند. البته برخی تحقیقات جدید حاکی از این هستند که مصرف 40 گرم پروتئین، بهتر است. تقریباً باید سه برابر مقدار پروتئین، کربوهیدرات مصرف شود.

3 -  حتماً برخی از روزهای هفته به استراحت بپردازید و تنوع ورزشی رو رعایت کنید

بافت عضلانی برای ترمیم و تقویت خود به زمان نیاز دارد و باید حتماً در بین جلسات ورزشی استراحت کنید یا در طول هفته حداقل یک یا دو روز رو به استراحت اختصاص بدهید تا روند ترمیم عضلانی تسریع شود.

همچنین سعی کنید که انواع ورزش‌ها رو انجام داده و از انواع ابزار ورزشی مثل فوم، توپ بدنسازی و … استفاده کنید تا گروه‌های مختلف عضلانی در بدن شما به کار گرفته شده و تقویت شوند. فراموش نکنید که حتماً در طول ورزش، حرکات کششی انجام بدهید.

4 -  افکار منفی رو از خود دور کنید

افکار منفی هیچ کمکی به ما نمی‌کنند. می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. اگر هنوز ورزش رو شروع نکرده به دنبال بهانه باشیم یا نسبت به نتیجه گرفتن از ورزش تردید داشته باشیم، قطعاً به جایی نخواهیم رسید و شاید اصلاً ورزش رو شروع هم نکنیم. مطمئن باشید که ورزش کردن،‌ حتی اگر کم و غیرحرفه‌ای باشد، بسیار مفیدتر از ورزش نکردن است.

5 -  پیروزی‌‌های کوچک خود رو جشن بگیرید

این کار به شما انگیزه می‌دهد. به یاد داشته باشید که اگر در حال ورزش کردن هستید و از ورزش شانه خالی نکرده‌اید،‌ یعنی هر لحظه پیروز هستید زیرا در حال انجام کاری هستید که حتی کم آن هم ارزشمند است. برای خود هدف‌گذاری‌های کوچک کنید و هر زمان که به هدف کوچک خود رسیدید، به خود جایزه غیرخوراکی داده و به سوی هدف بعدی قدم بردارید.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.fitnessmagazine.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


6 + = پانزده