آيا آووکادو می‌تواند کلید کاهش وزن باشد؟

ژوئن 10th, 2019 به‌دست admin پاسخ »

قبل از اینکه از خوردن آووکادوی چرب احساس گناه کنید، بهتر است بدانید که مطالعات جدید نشان می‌دهند که افزودن آووکادو به برنامه غذایی، به کاهش وزن کمک می‌کند.

Weight-Loss-with-Avocados

چربی موجود در آووکادو اشتها رو سرکوب کرده و باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری سیر بمانیم. طبق تحقیقات افرادی که چاق هستند یا اضافه‌وزن دارند با اضافه کردن آووکادو به برنامه غذایی خود و قرار دادن آن به جای کربوهیدرات تصفیه‌شده، می‌توانند گرسنگی رو به تعویق بیندازند و لذتی که از خوردن غذا می‌برند رو افزایش بدهند.

در این آزمایشات که در سه روز مختلف انجام شد، محققان 31 فرد بزرگسال دارای اضافه‌وزن و چاق رو مورد آزمایش قرار دادند. به این ترتیب که افراد به سه گروه تقسیم شدند. به هر یک از این گروه‌ها یک وعده غذایی داده شد. گروه اول غذای پرچرب همراه با یک عدد آووکادو، گروه دوم غذای پرچرب همراه با نصف آووکادو و گروه سوم یک وعده غذای کم‌چرب. سپس از داوطلبان خواسته شد که شش ساعت بعد از صرف غذا میزان احساس گرسنگی خود رو گزارش کنند.

همه داوطلبانی که یک آووکادوی کامل خورده بودند مدت طولانی‌تری بعد از صرف غذا احساس سیری می‌کردند. حتی کسانی هم که نصف آووکادو خورده بودند نسبت به کسانی که غذای کم‌چرب صرف کرده بودند، مدت بیشتری سیر ماندند.

آزمایشات بعدی نشان داد که آووکادو باعث افزایش ترشح هورمونی به نام PYY شده بود. وقتی این هورمون افت پیدا می‌کند، فرد احساس گرسنگی می‌کند. پس اگر این هورمون افزایش پیدا کند،‌ گرسنگی دیرتر به سراغ فرد می‌آید.

تا سال‌ها چربی رو به عنوان عامل اصلی چاقی معرفی می‌کردند اما اکنون مشخص شده است که چربی در کنترل اشتها نقش مهمی دارد. اگر چربی سالم رو در مقادیر متعادل و مناسب وارد برنامه غذایی خود کنیم، نقش به سزایی در کنترل اشتها و کاهش وزن خواهد داشت.

این مطالعات نشان دادند که تغییرات کوچک و لذتبخش در رژیم مثل نخوردن تکه‌ای نان و به جای آن خوردن آووکادو، یک راه سالم در کنترل وزن است.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.rd.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

پاسخ دهید


× یک = 2