آیا فکر می‌کنید که سرعت دویدن‌تان کم است؟

جولای 14th, 2019 توسط admin پاسخ »

شاید از اینکه فکر می‌کنید سرعت دویدن‌تان کافی نیست یا کم است، احساس سرخوردگی کنید و کلاً با دویدن خداحافظی کنید. شاید فکر کنید که همه به شما و سرعت دویدن‌تان نگاه می‌کنند و در دل به وضع شما می‌خندند. اما اشتباه می‌کنید و ما به شما می‌گوییم که چرا.

Running-Pace

جاده مال شماست

باور کنید که وقتی می‌دوید هیچ‌کس به شما نگاه نمی‌کند. همه در حال کارهای شخصی خود هستند. هر کس حواسش به خودش و ورزش خودش هست. انقدر مشغله ذهنی افراد زیاد است که فرصت فکر کردن به شما رو پیدا نمی‌کنند. یکی به غذایی که باید برای شام بپزد فکر می‌کند و دیگری به کارهای عقب‌افتاده که باید انجام می‌داده است. پس یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ‌کس دویدن شما رو نگاه نمی‌کند و نگرانی و دستپاچگی شما کاملاً بی‌مورد است.

می‌توانید گروهی برای دویدن تشکیل بدهید

وقتی که با گروه می‌دوید، معمولاً به صورت خود به خود دویدن شما با یکدیگر هماهنگ و هم‌سرعت می‌شود. سرعت شما هر چه که باشد، این لذت رو از شما نمی‌گیرد که از مناظر اطراف لذت نبرید یا از دیدن طلوع و غروب خورشید بی‌نصیب بمانید یا لبخند دیگر کسانی که ورزش می‌کنند رو بی‌پاسخ بگذارید. همه اینها لذت‌های دویدن هستند و فرقی هم نمی‌کند که با چه سرعتی می‌دوید.

همچنان احساس نشاط و پرقدرت‌ بودن می‌کنید

وقتی که آرام می‌دوید می‌توانید با دقت بیشتری به عضلات خود در حین دویدن نگاه کنید. حتی اگر با سرعت کم شروع کنید، به مرور بدن شما عادت کرده و سرعت شما افزوده می‌شود. حتی اگر هم این اتفاق نیفتد، باز هم شما در حال دویدن هستید که مسلماً بیش از راه رفتن انرژی می‌سوزاند.

همان‌قدر احساس خوشی می‌کنید که بقیه افراد

وقتی که می‌دویم در بدن ما اندروفین ترشح می‌شود. اندروفین هورمون سرخوشی است و به سرعت ما کاری ندارد. با هر سرعتی که دوست دارید بدوید و به خودتان افتخار کنید و از این دویدن لذت ببرید.

دوندگان حرفه‌ای هم همیشه با سرعت زیاد نمی‌دوند

اگر فکر می‌کنید که دوندگان حرفه‌ای همیشه در حال دویدن سرعتی هستند، کاملاً اشتباه می‌کنید. شاید کسی که با سرعت پایین در حال دویدن در پارک در کنار شماست، یک دونده حرفه‌ای است ولی ترجیح می‌دهد امروز یا بخشی از مسافت رو با سرعت بسیار کم بدود و بدن خود رو گرم کند. همین فکر رو ممکن است دیگران درباره شما داشته باشند و فکر کنند که شما یک دونده حرفه‌ای هستید که ترجیح می‌دهید امروز با سرعت کم بدوید. پس اعتماد به نفس خود رو از دست ندهید.

می‌توانید برای خود اهداف ورزشی جدید در نظر بگیرید

هر سرعتی هم که داشته باشید بالاخره به مقصد می‌رسید. می‌توانید برای جلسات بعد، هدف رو تغییر بدهید. یعنی مثلاً مسافت رو طولانی‌تر کنید یا زمان رسیدن به مسافت قبلی رو کوتاه‌تر کنید.

شما یک دونده کند نیستید. شما یک دونده هستید. یعنی کاری رو می‌کنید که خیلی از افراد اصلاً در زندگی خود انجام نمی‌دهند.

کپی برداری از این مطلب و کلیه مطالب یکا، تنها با ذکر منبع، امکانپذیر می باشد و هر گونه تخلف در این زمینه، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

برگرفته از:  www.shape.com

گردآورنده:  شهرزاد رضاصادقی

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید


یک + = 2