باورهای غلط درباره آب لیمو

آوریل 7th, 2018 بدون دیدگاه »

هیچ‌کس منکر فواید آب لیمو برای سلامتی نیست. این نوشیدنی منبع خوب ویتامین C است. به همین دلیل سیستم ایمنی رو تقویت نموده،‌ جذب آهن رو افزایش داده و خطر بروز برخی از سرطان‌ها رو کاهش می‌دهد. به علاوه به بدن آبرسانی نیز می‌کند و به عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‌نماید. اما آیا تمام ادعاها درباره فواید آب لیمو صحیح هستند. در ادامه مطلب به بررسی پنج نمونه از باورهای غلط درباره آب لیمو می‌پردازیم.

Myths-About-Lemon-Water

ادامه مطلب

بعد از یک روز پرخوری، وزن ما چقدر اضافه‌تر می‌شود؟

آوریل 5th, 2018 بدون دیدگاه »

همه ما تلاش می‌کنیم که طبق برنامه کاهش وزن و ورزشی خود پیش برویم. اما گاهی نیز پیش می‌آید که از برنامه منحرف شده و پرخوری کنیم یا ورزش نکنیم. به هر حال همه ما انسان هستیم. مثلاً خانم‌ها در دوران قاعدگی بیشتر دچار هوس‌های غذایی می‌شوند. یا شاید فرد دچار استرس یا خستگی شده است و خود رو به خوردن سرگرم می‌کند.

Weight-Gain After-One-Over-Eating

ادامه مطلب

انتخاب میان‌وعده مناسب برای قبل از ورزش (قسمت دوم)

آوریل 4th, 2018 بدون دیدگاه »

همانطور که در پست قبلی نکاتی ورزشی که می‌توانید آن رو با کلیک بر روی اینجا بخوانید، گفتیم، برای خیلی از افراد این یک سؤال همیشگی و مهم است که قبل از ورزش باید چه نوع میان‌وعده‌ای مصرف کرد. در ادامه این مطلب به چند نکته دیگر در این زمینه اشاره می‌کنیم.

Pre-Workout-Snack

ادامه مطلب

باورهای غلط درباره سویا

آوریل 3rd, 2018 بدون دیدگاه »

شاید شما هم شنیده‌اید که مصرف شیر سویا با بروز سرطان سینه در ارتباط است. اما آیا این موضوع صحت دارد یا شایعه‌ای بیش نیست؟ با هم در این پست نگاهی به این موضوع می‌اندازیم.

Soy-Myths

ادامه مطلب

6 راهکار برای تسکین سوزش سر دل

مارس 31st, 2018 بدون دیدگاه »

تقریباً همه افراد سوزش سر دل رو در طول زندگی خود بارها تجربه می‌کنند. در این حالت اسید معده از معده به بالا برگشت پیدا کرده و باعث سوزش این ناحیه می‌شود که در اصطلاح به آن رفلاکس اسید معده نیز می‌گویند. دلایل متعددی در بروز این مشکل نقش دارند. مثلاً اضافه‌وزن و چاقی، مصرف برخی داروها مثل مسکن‌، آنتی‌هیستامین، بلوکه‌کننده کانال کلسیم یا داروهای ضد افسردگی، می‌توانند به سوزش سر دل منجر شوند.

Home-Remedies-for-Acid-Reflux

ادامه مطلب

هوس‌های غذایی سعی دارند چه چیزی به ما بگویند؟

مارس 29th, 2018 بدون دیدگاه »

هوس‌های غذایی شوخی‌بردار نیستند و وقتی به سراغ ما می‌آیند به این راحتی‌‌ها خیال دور شدن ندارند. جالب است که بدانید هوس‌های غذایی یک امر ساده نیستند و ممکن است که ناشی از کمبود در بدن باشند یا نشانه تغییرات خلق و خوی ما باشند. در واقع هوس غذایی راهکار بدن برای صحبت کردن با ماست. در ادامه مطلب، به چند راهکار برای حل و فصل مشکل هوس غذایی اشاره می‌کنیم.

What-Food-Cravings-Tell

ادامه مطلب

انتخاب میان‌وعده مناسب برای قبل از ورزش (قسمت اول)

مارس 28th, 2018 بدون دیدگاه »

برخی از افراد معتقدند که باید قبل از ورزش یک مشت بادام زمینی خورد. اما برخی دیگر از میلک‌شیک استفاده می‌کنند. هر میان‌وعده قبل از ورزشی که برای یک فرد مناسب است، لزوماً برای فرد دیگر مناسب نیست. ممکن است این سؤال براش ما هم پیش آمده باشد که باید چه نوع میان‌وعده‌ای قبل از ورزش مصرف کنید و از کجا بفهمید که بدن شما به چه نوع غذایی نیاز دارد. در ادامه مطلب درباره این موضوع صحبت می‌کینم.

Pre-Exercise-Snacking

ادامه مطلب

اگر بدانید نوتلا از چه چیز درست شده است، دیگر لب به آن نمی‌زنید

مارس 27th, 2018 بدون دیدگاه »

شاید شما هم جزء کسانی باشید که علاقه زیادی به نوتلا دارند. بعضی از افراد هیچ روزی رو بدون خوردن نوتلا، چه در وعده صبحانه یا در وعده عصرانه یا هر زمان دیگر،‌ به شب نمی‌رسانند. حتماً دوست ندارید  که این حقیقت تلخ رو بشنوید که نوتلا، علیرغم وجود فندق در آن که قاعدتاً باید سالم باشد، اما برای سلامتی به هیچ‌وجه مفید نیست. شاید باور نکنید که حتی خوردن آبنبات بهتر از خوردن نوتلا است.

Nutella

ادامه مطلب

هر وقت دچار پرخوری شدید یا از ورزش فرار کردید، این نکات را به خودتان یادآوری کنید

مارس 26th, 2018 بدون دیدگاه »

به هر حال ما انسان هستیم و ضعف‌ها و قوت‌های متعددی داریم. اینکه خودمان رو به  دلیل نرفتن به یک جلسه ورزشی یا خوردن غذای بیشتر از برنامه غذایی، سرزنش کنیم، نه تنها کمکی به ما نمی‌کند، بلکه می‌تواند کل برنامه کاهش وزن ما رو در هم بشکند. اگر با هر یک از وضعیت‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، مواجه شدید، عکس‌العمل درست نشان بدهید تا از برنامه کاهش وزن خود عقب نمانده و مجدداً به مسیر بازگردید.

Overeating

ادامه مطلب

میان‌برهایی برای تناسب اندام در مدت زمان کوتاه‌تر

مارس 25th, 2018 بدون دیدگاه »

تناسب اندام، لزوماً به معنای سخت ورزش کردن نیست بلکه یعنی ورزش هوشمندانه انجام دادن. همه ما می‌دانیم که در واقع، میان‌بری برای تناسب اندام وجود ندارد و این امر به تلاش،‌ اراده و زمان نیاز دارد. اما گاهی نیز باید دست نگه داشته و از خود بپرسید که آیا ورزشی که انجام می‌دهید، هوشمندانه است یا فقط سخت است؟ هیچ‌کس دوست ندارد که عرقی که برای ورزش می‌ریزد، کم‌اثر باشد. همه می‌خواهند بیشترین نتیجه رو از ورزش خود بگیرند.

Exercise-Shortcuts

ادامه مطلب