3 حرکت برای تقویت عضلات پایین‌تنه

ژانویه 13th, 2019 بدون دیدگاه »

عضلات پایین‌تنه نقش مهمی در شکل عمومی بدن دارند و هر قدر که قوی‌تر باشند، کل بدن قوی‌تر خواهد بود. در ادامه مطلب، 3 حرکت ورزشی مخصوص عضلات پایین‌تنه رو به شما معرفی می‌کنیم که عضلات چهارسر ران، داخلی ران، باسن و دوسر ران و عضلات ساق پا رو هدف قرار می‌دهند. برای افزودن چالش به این حرکات می‌توانید آنها رو با وزنه انجام بدهید.

Lower-Body-Workout

ادامه مطلب

خطر عدم شستشوی پوست آووکادو

ژانویه 12th, 2019 بدون دیدگاه »

شستن آووکادو رو پشت گوش نیندازید. تحقیقات نشان می‌دهند که پوست آووکادو محل رشد باکتری‌هایی مثل سالمونلا و لیستریا است.

Avocado-Skin

ادامه مطلب

5 علامت که نشان می‌دهند هورمون‌ها مسئول چاقی شکمی شما هستند

ژانویه 10th, 2019 بدون دیدگاه »

بزرگی شکم و پهلو ممکن است است ناشی از اختلالات هورمونی باشد. با بالا رفتن سن هورمون‌ها دچار نوساناتی می‌شوند که بزرگی شکم رو به دنبال دارد. پس اگر بتوان تعادل هورمون‌ها رو حفظ کرد، می‌توان از بزرگی شکم ناشی از این مسأله نیز جلوگیری نمود. اما از کجا بفهمیم که بزرگی شکم ناشی از رژیم غذایی ناسالم است و یا اختلالات هورمونی؟

Hormonal-Imbalance-Weight-Gain

ادامه مطلب

تغییر متابولیسم پس از فقط یک جلسه ورزشی

ژانویه 9th, 2019 بدون دیدگاه »

اگر برای ورزش به یک انگیزه قوی نیاز دارید، این مطلب مخصوص شماست. تحقیقات نشان می‌دهند که حتی یک جلسه ورزش، متابولیسم رو به مدت دو روز بالا می‌برد.

Exercise-and-Metabolism

ادامه مطلب

آیا مصرف ویتامین‌های تاریخ گذشته، خطرناک است؟

ژانویه 8th, 2019 بدون دیدگاه »

بدن ما به ویتامین‌ها و مواد معدنی که از طریق مواد غذایی وارد بدن می‌شوند نیاز حیاتی دارد. برخی معتقدند که باید برای برآورده کردن نیاز بدن از مکمل‌ها نیز در کنار مواد غذایی استفاده شود. اما برخی دیگر مواد غذایی رو کافی می‌دانند. بسیاری از افراد مقدار زیادی مکمل و ویتامین خریداری می‌کنند اما آنقدر از آنها استفاده نمی‌کنند که تاریخ مصرف‌شان تمام می‌شود. شاید برای شما هم سؤال باشد که با این قرص‌های گران و تاریخ‌گذشته چه باید کرد.

Safety-of-Expired-Vitamins

ادامه مطلب

فهرستی از خوراکی‌های چربی‌سوز

ژانویه 7th, 2019 بدون دیدگاه »

کلید کاهش وزن، افزایش متابولیسم است و غذاها نقش مهمی در این امر دارند. بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن، به طور طبیعی سرشار از فیبر و آب هستند و محتوای انرژی کمی دارند. هر قدر که غذا تحت فراوری و دستکاری کمتری قرار گرفته باشد، خاصیت چربی‌سوزی بیشتری دارد.

fat-burning-foods0

ادامه مطلب

حرکات ساده کششی برای خلاصی از درد سیاتیک

ژانویه 6th, 2019 بدون دیدگاه »

درد سیاتیک خود رو به صورت احساس درد، گزگز یا کرختی در بخش پایینی کمر و یکی از پاها نشان می‌دهد. حرکات کششی ساده‌ای که در ادامه مطلب شما رو با آنها آشنا می‌کنیم، فشار رو از روی عصب سیاتیک شما برمی‌دارند و درد رو تسکین می‌دهند. این حرکات، سه دلیل اصلی درد سیاتیک رو هدف قرار می‌دهند: فتق دیسک، انحطاط استخوان و سفتی عضلات کپل.

Simple-Sciatica-Stretches

ادامه مطلب

بهترین خوراکی‌ها برای کاهش کلسترول خون

ژانویه 5th, 2019 بدون دیدگاه »

کلسترول توسط کبد ساخته می‌شود اما از طریق منابع غذایی حیوانی، مثل گوشت قرمز و لبنیات نیز وارد بدن می‌شود. بدن به  مقداری کلسترول نیاز دارد اما اگر میزان دریافت کلسترول از مقدار خاصی فراتر رود، باعث تشکیل پلاک در سرخرگ‌ها شده و جریان خون رو به شکل خطرناکی مسدود می‌کند. بالا بودن کلسترول خون، یکی از مهمترین عوامل خطر سکته قلبی، سکته مغزی و ضعف جریان خون است.

Foods-Lower-Cholestrol

ادامه مطلب

این 6 هوس غذایی نشانه چه کمبودهایی در بدن هستند؟

ژانویه 3rd, 2019 بدون دیدگاه »

همه هوس‌های غذایی، یکسان نیستند. گاهی برای لذت بردن از یک غذا دچار هوس غذایی می‌شویم اما گاهی نیز علت هوس غذایی،‌ کمبود مواد غذایی یا عدم تعادل هورمونی در بدن است. در واقع گاهی بدن می‌خواهد به ما بفهماند که کمبودی در بدن وجود دارد و این رو از طریق ایجاد هوس غذایی به ما گوشزد می‌کند. پس باید با رابطه کمبودهای تغذیه‌ای و هوس‌های غذایی آّشنا شویم تا بتوانیم آنها رو تصحیح کنیم.

Food-Cravings

ادامه مطلب

دویدن، اثرات ضد پیری دارد

ژانویه 2nd, 2019 بدون دیدگاه »

به طور کلی ورزش خاصیت جوانسازی دارد اما برخی از ورزش‌های خاص، نقش بیشتری در کاهش علائم پیری دارند. در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

Running-Protects-DNA

ادامه مطلب