طناب زدن به مدت دو هفته چه اثراتی بر روی بدن می‌گذارد؟

ژانویه 10th, 2018 بدون دیدگاه »

طناب یک وسیله ارزان و قابل حمل است که جای زیادی رو هم اشغال نمی‌کند. جالب اینجاست که با وجود تمام مزایایی که طناب دارد،‌ کمتر کسی از آن برای ورزش استفاده می‌کند. در ادامه مطلب، نگاهی می‌اندازیم به فواید طناب زدن و اثراتی که با دوهفته استفاده از آن در ما ایجاد می‌شود.

jumping-rope ادامه مطلب

این 4 غذا را در ماهیتابه چدنی نپزید

ژانویه 9th, 2018 بدون دیدگاه »

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که از ماهیتابه چدنی برای طبخ غذا استفاده کنند زیرا به خوبی گرم شده و می‌توان آن رو در فر هم قرار داد. اکثر مواد غذایی رو هم می‌توان با این وسیله تهیه کرد. اما برخی از مواد غذایی رو نباید در ماهیتابه چدنی حرارت داد.

Cast-Iron-Pan-Donts ادامه مطلب

چگونه هورمون گرسنگی را کنترل کنیم

ژانویه 8th, 2018 بدون دیدگاه »

مجموعه‌ای از عوامل، گرسنگی، سیری و در نهایت، وزن رو کنترل می‌کنند. این عوامل در همه ابعاد زندگی ما وجود دارند، از کیفیت خواب گرفته تا صفحاتی که در اینستاگرام دنبال می‌کنیم. هورمون‌ها نیز در این بین نقش مهمی دارند، مخصوصاً دو هورمون به نام‌های لپتین و گرلین.

hunger-hormones

ادامه مطلب

یک حرکت ورزشی با دمبل که متابولیسم را به شدت افزایش می‌دهد

ژانویه 7th, 2018 بدون دیدگاه »

کار کردن بر روی گروه‌های عضلانی جداگانه، گرچه متابولیسم رو افزایش می‌دهد اما اگر می‌خواهید از زمانی که صرف ورزش می‌کنید، بیشترین نتیجه رو بگیرید، بهتر است که چندین گروه عضلانی رو همزمان به کار بگیرید تا متابولیسم با شدت بیشتری افزایش پیدا کند. حرکتی که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم رو می‌توانید در منزل خود هم انجام بدهید و گروه زیادی ازعضلات رو به فعالیت وادارکنید.

One-Effective-Dumbbell-Workout

ادامه مطلب

8 علامت خاموش که نشان می‌دهند ویتامین و مواد معدنی بدن‌تان کم است

ژانویه 6th, 2018 بدون دیدگاه »

حتی کسانی که غذای سالم می‌خورند هم ممکن است که دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی شوند. به علائمی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم، توجه کنید تا ببینید که آیا شما هم دچار کمبود این مواد مغذی هستید یا خیر.

Signs-of-Vitamin-Mineral-Deficiency

ادامه مطلب

مقابله با 9 مانع کاهش وزن (قسمت دوم)

ژانویه 4th, 2018 بدون دیدگاه »

همانطور که در پست قبلی درد دلهای رژیمی گفتیم (پست قبل رو می‌توانید با کلیک بر روی اینجا بخوانید)، موانعی بر سر راه کاهش وزن ما وجود دارند که بیشتر آنها ذهنی و غیرواقعی هستند. مثلاً زمزمه‌ای در وجود ما است که می‌گوید “می‌دونم که موفق نمی‌شم. چطور فکر کردی که می‌تونی این بار موفق بشی؟” نتیجه این می‌شود که وزن باز هم شروع به بالا رفتن می‌کند و روحیه رو باز هم بدتر می‌کند و انگیزه رو بیش از پیش کاهش می‌دهد. اما زندگی شما نباید چرخه‌ای از ناکامی در کنترل وزن و افسردگی و سرزنش از خود باشد. در ادامه مطلب، چند نمونه دیگر از موانع کاهش وزن رو به شما معرفی می‌کنیم تا با آشنایی با آنها، از افتادن در دام‌شان جلوگیری کنید.

Weight-loss-Barriers

ادامه مطلب

ورزش‌هایی برای از بین بردن چربی اضافی ران

ژانویه 3rd, 2018 بدون دیدگاه »

نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود. اگر می‌خواهید ران‌های خوش‌ترکیبی داشته باشید، باید ورزش‌های صحیحی رو انتخاب کنید که عضلات این بخش از بدن رو محکم و تقویت می‌کنند. ورزش‌هایی که در ادامه مطلب به شما معرفی می‌کنیم، بخش داخلی و خارجی ران‌ها رو هدف قرار می‌دهند.

Lose-Thigh-Fat

ادامه مطلب

5 اتفاق خوب و بد در اثر پرهیز از غذاهای فراوری‌شده

ژانویه 2nd, 2018 بدون دیدگاه »

حتماً درباره فواید خوردن غذاهای کامل و سالم، و مضرات غذاهای فراوری‌شده، زیاد شنیده‌اید. اما منظور از غذای فراوری‌شده، چیست؟ هر غذایی که در آن تغییراتی توسط فرایندهای کارخانه‌ای، تغییراتی ایجاد شده باشد، غذای فراوری‌شده است. رژیم غذایی سالم، رژیمی است که غذاها در طبیعی‌ترین شکل ممکن بوده و دستکاری نشده باشند. عملیات فراوری،‌ برخی از مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها رو از بین می‌برد.

Processed-Foods

ادامه مطلب

مقابله با 9 مانع کاهش وزن (قسمت اول)

ژانویه 1st, 2018 بدون دیدگاه »

در ابتدا همه ما به شدت انگیزه داریم. یک روز رو برای شروع مشخص می‌کنیم. یک برنامه‌ریزی عالی می‌کنیم. این بار دیگر مطمئن هستیم که موفق خواهیم شد. مدتی هم حقیقتاً با موفقیت پیش می‌رویم. به برنامه وفادار می‌مانیم و هر روز ورزش می‌کنیم و ترازو هم با ما سر سازگاری دارد. اما طی چند روز یا چند هفته، دیگر آن اراده و دیسیپلین اولیه رو نداریم. چه اتفاقی افتاده است؟ چرا دیگر مثل روزهای اول نیستیم؟ در این پست درد دلهای رژیمی من در پست بعدی درد دلها، از چند مانع رایج در کاهش وزن صحبت می‌کنیم.

Common-Weight-Loss-Barriers

ادامه مطلب

حرکات کششی مخصوص پایین‌تنه

دسامبر 31st, 2017 بدون دیدگاه »

در پست قبلی نکات ورزشی که با کلیک بر روی اینجا می‌توانید آن را بخوانید، درباره حرکات کششی مخصوص بالاتنه صحبت کردیم. در این پست می‌خواهیم چند نمونه از حرکات کششی مخصوص پایین‌تنه رو به شما معرفی کنیم.

Lower-Body-Stretches

ادامه مطلب