• امروز :
  • مطالب روز تغذیه و سلامت
  • چرا انقدر به خوردن هر روزه سیب تاکید می‌شود؟

  • سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ بازدید 27 مدیریت
  • خیلی‌ها به سیب آنطور که باید توجه نمی‌کنند. شاید چون سیب یک میوه در دسترس است و هر چیز که در دسترس باشد، چندان قیمتی به نظر نمی‌رسد. مصرف سیب را کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد مثل دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. سیب سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بدن بسیار مفیدند. اگر هنوز هم برای اینکه روزانه حداقل یک سیب بخورید، قانع نشده‌اید، ادامه مطلب را حتما بخوانید.

  •  

    1 -  سیب به صاف شدن شکم کمک می‌کند

    سیب منبع بسیار خوب پلی‌فنول‌ها، فیبر خوراکی و سایر مواد مغذی است که با کاهش وزن در ارتباط هستند. کسانی که به طور مرتب سیب مصرف می‌کنند، موفقیت بیشتری در کاهش وزن دارند. سیب از راه‌های مختلف در کاهش وزن نقش دارد. از خاصیت سیرکنندگی فیبر موجود در آن گرفته تا تغییراتی که در ژن‌های چاقی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال اسید اوراسیک موجود در پوست سیب باعث افزایش بافت عضلانی و نیز بافت چربی قهوه‌ای بدن می‌شود که هر دو به کاهش وزن کمک می‌نمایند.

     

    2 -  تقویت دستگاه ایمنی بدن

    فیبر محلول موجود در سیب، التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. وجود التهاب در بدن به بیماری‌های مرتبط با چاقی منجر می‌شود. با کاهش التهاب، دستگاه ایمنی بدن نیز تقویت می‌گردد. نوعی از فیبر محلول که در سیب وجود دارد سلول‌های ایمنی بدن را تغییر داده و به آنها کمک می‌کند تا توانایی بیشتری در مبارزه با عفونت‌ها داشته باشند.

     

    3 -  حفاظت از سلامتی روده‌ها

    فیبر و پلی‌فنول‌های سیب گسترده زیادی از فواید را در اختیار بدن قرار می‌دهند. یکی از این فواید، پشتیبانی از میکروب‌های مفید موجود در روده است. این میکروب‌ها باید در روده بزرگ وجود داشته باشند تا به عمل هضم غذا، تقویت دستگاه ایمنی بدن و حتی سلامتی مغز، کمک کنند. خوردن سیب کامل (یعنی سیب همراه با پوست زیرا بیشترین فواید سیب در پوست آن متمرکز شده است)، بر روی میکروب‌های طبیعی روده، اثر مفید دارد.

     

    4 -  حفظ سلامتی قلب

    سیب به روش‌های مختلفی به سلامتی قلب کمک  می‌ کند. همانطور که گفتیم سیب بر روی میکروب‌های طبیعی روده اثر مفید دارد و آنها نیز به نوبه خود در سلامتی قلب نقش دارند و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می‌دهند. یک علت دیگر که باعث می‌شود سیب برای قلب مفید باشد این است که سیب سرشار از فلاونوئیدها می‌باشد.

     

    5 -  سیب طول عمر را افزایش می‌دهد

    تحقیقات نشان می‌دهند که کسانی که به طور مرتب سیب مصرف می‌کنند، طول عمر بیشتری نسبت به کسانی که سیب مصرف نمی‌کنند، دارند. بر اساس این تحقیقات، کاهش نرخ مرگ در صورت استفاده از سیب تا 35 درصد هم می‌رسد که رقم قابل ملاحظه‌ای است. همچنین سیب خطر برخیاز سرطان‌ها مثل سرطان پوست و سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می‌دهد.

     

    6 -  سیب خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

    پوست یک سیب متوسط حاوی 4/4 گرم فیبر است. این میزان فیبر در واقع میزان چشمگیری است که هم به کنترل اشتها و هم به کنترل قند خون کمک می کند. خوردن سیب با پوست، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

     

    7 -  سیب به شما کمک می‌کند تا سالم‌تر غذا بخورید

    تحقیقات نشان می‌‌دهند که خوردن سیب، انتخاب‌های غذایی شما را نیز بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که غذاهای سالم‌تری مصرف کنید. در واقع سیب شما را تشویق می‌کند تا رژیم غذایی سالم‌تری را در پیش بگیرید.

     

    برگرفته از:   www.eatthis.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



رژیم غذایی و تأثیر آن در درمان اندومتریوز
بلاگ
سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

اندومتریوز به گسترش لایه داخلی رحم به بخش خارجی آن گفته می‌شود که در ن [...]

3 ریزمغذی که به افزایش متابولیسم کمک می‌کنند
بلاگ
دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

وقتی صحبت از افزایش متابولیسم می‌شود، به انواع و اقسام مکمل‌ها و قرص‌ه [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.