• امروز :
  • بلاگ
  • دقیقاً چه زمانی صبحانه بخوریم تا وزن‌مان کم شود؟

  • پنج شنبه، ۰۱ آبان ۱۳۹۹ بازدید 44 مدیریت
  • برخی از افراد با تصور اینکه اگر صبحانه نخورند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند، صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف می‌نمایند. اما تحقیقات وسیع نشان می‌دهند که کسانی که روز خود را با یک وعده صبحانه شامل تخم‌مرغ آبپز، ماست و میوه شروع می‌کنند، هم سالم‌تر از سایرین هستند و هم در کاهش وزن موفق‌ترند. اما زمان خوردن صبحانه هم به اندازه نوع صبحانه‌ مهم است.

  •  

    بهترین زمان برای خوردن صبحانه، به فاصله نیم ساعت بعد از اینکه از خواب بیدار می‌شوید، است. این فاصله به بدن شما فرصت می‌دهد که از فاز خواب خارج شده و برای فعالیت روزانه آماده شود.

     

    وقتی که گرسنه هستید، بدن شما دست از سوزاندن انرژی می‌کشد. این یعنی متابولیسم شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. شما باید ذخایر بدن خود را به طور مرتب پر کنید تا بتوانید به طور طبیعی انرژی بسوزانید.

     

    بنابراین نیم ساعت پس از اینکه از خواب بیدار شدید، اقدام به خوردن صبحانه نمایید. اما باید چه چیز برای صبحانه خورد تا بیشتری میزان اثرگذاری را بر کاهش وزن داشته باشد؟

     

    حتماً می‌دانید که کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، چربی‌های اشباع و مربا و امثال اینها، اقلام مناسبی نیستند. درعوض باید خود را عادت به خوردن منابع غذایی سرشار از پروتئین، مقادیر کمی چربی سالم و خوراکی‌های پُرفیبر و کم‌کالری نمایید.

     

    آنچه که در وعده صبحانه می‌نوشید نیز بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید وزن خود را کم کنید لازم است که روز خود را با دو لیوان آب شروع کنید. این کار باعث می‌شود که متابولیسم شما تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

     

    سپس می‌توانید از یک لیوان شیر و قهوه بدون خامه و شکر یا هر نوشیدنی دیگر اما بدون شکر و قند افزوده، استفاده کنید.

     

    برگرفته از:   www.eatthis.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



سالم‌ترین روغن برای پخت و پز، کدام روغن است؟
بلاگ
شنبه، ۰۸ آذر ۱۳۹۹

روغن‌های پخت، از نظر نوع مواد مغذی موجود در آنها، طعم و نقطه دود آنها [...]

نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه برای کاهش وزن
بلاگ
پنج شنبه، ۰۶ آذر ۱۳۹۹

همانطور که می‌دانیم قهوه برای افزایش هوشیاری مفید بوده و خطر بیماری‌ها [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.