• امروز :
  • مطالب روز تغذیه و سلامت
  • فواید و مضرات پیاده‌روی با همسر یا یک دوست

  • یکشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ بازدید 490 مدیریت
  • کارشناسان توصیه می‌کنند که برای افزایش انگیزه ورزشی با همسر خود و یا با یک دوست ورزش کنیم. اما این کار هم فوای و هم مضراتی دارد که در این بخش به آنها می‌پردازیم.

  •  

    فایده: الهام‌بخش یکدیگر خواهید بود

    تحقیقات نشان می‌دهند که فعالیت و ورزش همسر یا یک دوست، باعث می‌شود که فرد دیگر نیز تشویق به فعالیت و ورزش شود. افراد می‌توانند الهام‌بخش یکدیگر باشند. وقتی که با هم پیاده‌روی می‌کنیم، احتمال اینکه مسافت بیشتری به پیاده‌روی بپردازیم نیز بیشتر می‌شود.

     

    ضرر: راحت‌تر می‌توانید بهانه‌تراشی کنید

    گاهی این دوستی، علاقه و نزدیکی باعث می‌شود که به راحتی بهانه‌تراشی کرده و از ورزش کردن به هر بهانه‌ای، شانه خالی کنیم. مثلاً امروز خسته‌ام یا هوا سرد است. البته این مورد اگر هر از گاهی پیش بیاید مشکلی ندارد، اما اگر مکرر باشد، مانع از رسیدن شما به هدف وزنی یا ورزشی شما می‌شود.

     

    فایده: باعث افزایش نزدیکی روابط و صمیمیت بیشتر می‌شود

    در زمان پیاده‌روی با یکدیگر، امکان صحبت کردن بیشتر فراهم شده و حتی می‌توان مشکلات و کدورت‌ها را مطرح و برای آنها راه حل پیدا کرد. وقتی که افراد در خانه هستند، معمولاً سرگرم تلویزیون یا گوشی تلفن خود شده و از همصحبتی با هم غافل می‌شوند. پیاده‌روی بهترین فرصت برای وقت گذاشتن و صحبت با یکدیگر است.

     

    ضرر: ممکن است تمام زمان‌های شخصی شما را نیز اشغال کند

    گاهی دوست داریم که تنها باشیم. حتی در ورزش نیز گاهی فرد ترجیح می‌دهد که تنها بوده و با خود خلوت کند. اگر رابطه خود را با خود تقویت کنیم، خواهیم توانست رابطه خوبی هم با سایر افراد داشته باشیم. گاهی ورزش با همسر یا دوست،‌ این زمان مفید باخود بودن را که همه به آن در مقاطعی نیاز داریم، از ما می‌گیرد.

     

    فایده: بیشتر جذب یکدیگر می‌شوید

    تقریباً همه می‌دانند که پیاده‌روی باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می‌شود. در نتیجه دو فردی که با هم در حال پیاده‌روی هستند، احساس شادی بیشتر کرده و استرس کمتری دارند. این موضوع به بهبود رابطه بین افراد کمک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند که شناخت بیشتری نیز از یکدیگر پیدا کنید.

     

    ضرر: باعث آشکارتر شدن تفاوت‌های شما می‌شود

    وقتی افرادی که با هم به پیاده‌روی می‌پردازند، اهداف مشترکی دارند، همه چیز به خوبی پیش می‌رود. اما اگر یکی از افراد به اجبار تن به پیاده‌روی داده باشد و یا اگر یکی از افراد تصمیم بگیرد که سریع‌تر و طولانی‌تر پیاده‌روی کند، آن اهداف مشترک و رابطه نزدیک ممکن است دستخوش مشکلاتی شود.

     

    کلام آخر

    پیاده‌روی، چه به صورت انفرادی و چه همراه با همسر و یا دوست، روش بسیار مفیدی برای ارتقای سلامت عمومی است. اما قبل از اینکه با همسر خود به پیاده‌روی بروید باید ببینید که آیا اهداف شما از این پیاده‌روی با یکدیگر همخوانی دارد یا خیر و آیا انگیزه شما را بالاتر می‌برد و یا برعکس باعث کاهش انگیزه شما می‌شود.

     

    برگرفته از:   blog.myfitnesspal.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



نکاتی درباره تغذیه قبل و بعد از ورزش
بلاگ
چهارشنبه، ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

تغذیه صحیح می‌تواند راز موفقیت شما در بهبود کیفیت ورزشی شما باشد. تغذی [...]

7 خوراکی که در صورت حساسیت به هیستامین، نباید مصرف کنید
بلاگ
سه شنبه، ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

هیستامین یک ترکیب شیمیایی است که در بدن ما وجود دارد و در واقع پاسخ ای [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.