• امروز :
  • بلاگ
  • پیاده‌روی در این ساعت از روز، به کاهش وزن کمک می‌کند

  • چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹ بازدید 25 مدیریت
  • پیاده‌روی، به خودی خود به کاهش وزن کمک می‌کند اما اگر این کار را کمی بعد از صرف غذا انجام بدهید، نقش بیشتری در کاهش وزن ایفا می‌نماید. بیایید با هم نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم.

  •  

    یکی از فواید ورزش این است که قند خون را کنترل می‌کند. ثبات قند خون نیز به نوبه خود در موفقیت در کاهش وزن، دخیل است. یک تحقیق نشان می‌دهد که پیاده‌روی به مدت ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود و اثر آن حتی از پیاده‌روی نیم ساعته در سایر زمان‌های روز، بیشتر است.

     

    با افزایش ضربان قلب در طول فعالیت ورزشی متوسط تا شدید، عضلات شما از کربوهیدرات یا قند به عنوان منبع اولیه انرژی استفاده می‌کنند. وقتی که در وعده غذایی خود، کربوهیدرات مصرف می‌کنید، قند خون شما به طور طبیعی شروع به بالا رفتن می‌کند و این وظیفه انسولین است که قند خون را به بافت‌های مختلف بدن برساند تا مصرف شود.

     

    پیاده‌روی باعث افزایش نیاز عضلات به قند شده و به شما کمک می‌کند تا قند اضافی خون را که باخوردن غذا وارد خون شده است، مصرف کرده و بسوزانید. کنترل قند خون بسیار برای سلامتی قلب و عروق حائز اهمیت است و کاهش وزن را نیز آسان‌تر می‌کند.

     

    پیاده‌روی پس از صرف غذا دو فایده اساسی برای کاهش وزن دارد: یکی اینکه انرژی‌سوزی را افزایش داده و بدن را به سوزاندن چربی به عنوان منبع انرژی، ترغیب می‌کند. دیگری اینکه به تنظیم قند خون کمک می‌نماید و همانطور که گفته شد، ثبات قند خون، باعث تسهیل کاهش وزن می‌شود.

     

    برگرفته از:  www.eatthis.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



سالم‌ترین روغن برای پخت و پز، کدام روغن است؟
بلاگ
شنبه، ۰۸ آذر ۱۳۹۹

روغن‌های پخت، از نظر نوع مواد مغذی موجود در آنها، طعم و نقطه دود آنها [...]

نکات مثبت و منفی نوشیدن قهوه برای کاهش وزن
بلاگ
پنج شنبه، ۰۶ آذر ۱۳۹۹

همانطور که می‌دانیم قهوه برای افزایش هوشیاری مفید بوده و خطر بیماری‌ها [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.