• امروز :
  • سلامتی
  • 5 دلیل اینکه نباید پشت میز کار،‌ غذا بخورید

  • پنج شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ بازدید 12 مدیریت
  • شاید وقت برای اینکه از سر میز کار خود دور شده و غذا را با آرامش صرف کنید، ندارید و ترجیح می‌دهید که غذا را همانجا با سرعت بخورید تا به کارهای خود برسید. اما به شما توصیه اکید می‌کنیم که هرگز سر میز کار، غذا نخورید و علت آن این است که:

  •  

    احتمال پرخوری در شما کمتر می‌شود

    اکثر کسانی که غذا را بر سر میز کار می‌خورند، توجه چندانی به طعم و بافت غذا نمی‌کنند و در نتیجه ناخودآگاه دچار پرخوری می‌شوند زیرا از غذا لذت نبرده و به علائم سیری نیز دقت نمی‌کنند. غذا خوردن یک لذت است. وقتی که پشت میز کار هستید، قسمت زیادی از این لذت را درک نخواهید کرد و آن را جزء کارهایی که باید زود از سر خود باز کنید تا به کارهای دیگر برسید، قلمداد خواهید کرد. پس از پشت میز کار بلند شده و غذا را در محیط بیرون یا در اتاقی غیر از اتاق کار، میل کنید.

     

    در ساعات بعد،‌ کمتر احساس گرسنگی می‌کنید

    تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی که در حین غذا خوردن، کار هم می‌کنید، خیلی زود هم مجدداً احساس گرسنگی می‌کنید. چه در حین غذا خوردن، با گوشی همراه خود بازی کنید، چه ایمیل‌های خود را بررسی کنید و چه روزنامه بخوانید، در هر صورت هر چه که باعث حواسپرتی شما از غذایی که می‌خورید، شود، به همان دلیل که قبلاً هم گفتیم، یعنی لذت نبردن از طعم و بافت و رنگ غذا، خیلی زود شما را به سمت خوردن غذای دیگری فاصله زمانی کوتاه پس از غذایی که خورده‌اید، سوق می‌دهد.

     

    مقدار غذایی که می‌خورید، از پیش تعیین شده است

    بسیاری از افراد، میان‌وعده خود را داخل کشوی میز کار خود می‌گذارند. گرچه این روش، راهکار خوبی برای یادآوری خوردن میان‌وعده است اما از سویی اگر غذا را بر سر میز کار خود میل کنید، این کار می‌تواند باعث شود که زودتر از زمان موعد، هوس خوردن آن میان‌وعده به سراغ شما بیاید و حتی ممکن است که آن را به جای اینکه دیرتر بخورید، همزمان با غذای اصلی، بخورید.اگر مقدار مشخصی از غذا را دنبال خود داشته باشید و اگر بر سر میز کار، غذا نخورید، احتمال بروز چنین مشکلی، بسیار کمتر می‌شود.

     

    خلاقیت شما بیشتر می‌شود

    انسان برای اینکه هر روز در حدود هشت ساعت، پشت میزنشین باشد، طراحی و آفریده نشده است. پس از زمان ناهار استفاده کرده و از پشت میز خود بلند شوید و راه بروید و جای دیگری را برای غذا خوردن پیدا کنید. به این ترتیب،‌ حداقل کمی هم فعالیت بدنی انجام داده‌اید. بدن و ذهن شما به حرکت نیاز دارد. تغییر محیطی که در آن به سر می‌برید، شما را از اینکه مثل یک ربات باشید، رها می‌کند و خلاقیت ذهنی شما را بالاتر می‌برد. اما اگر بر سر میز کار خود غذا بخورید،‌ ذهن شما آن میزان خلاقیت را که با حرکت در اطراف به دست می‌آورد، نخواهد داشت زیرا مغز دچار خستگی و کسالت ازمحیط تکراری می‌شود.

     

    تحرک بدنی شما بیشتر می‌شود

    اگر فرصت کافی برای پیاده‌روی روزانه ندارید، حداقل در زمان ناهار از جای خود بلند شده و در اطراف، قدم بزنید. هر قدر هم که این پیاده‌روی،‌ کوتاه باشد، باز هم از بی‌تحرکی، بهتر است. یکجانشینی باعث مرگ زودرس می‌شود. کافیست که فقط دقایقی از پشت میز بلند شده و غذا را در جای دیگری صرف کنید تا اثرات مضر یکجانشینی در شما، کمتر شوند.

     

    کلام آخر

    جستجو برای پیدا کردن جایی غیر از میز کار که بتوانید در آنجا غذا بخورید، هم به شما کمک می‌کند که علائم سیری را در خود پیدا کنید، هم از پرخوری و خوردن میان‌وعده داخل کیف و کشوی میز جلوگیری می‌کند و هم قوه خلاقیت شما را بالا می‌برد. اگر امکان رفتن به پارکی در نزدیکی محل کار خود را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً غذا را در محیط آزاد و آرمشبخش پارک، میل کنید. حتی می‌توانید از همکاران خود بخواهید که به شما ملحق شوند.

     

    برگرفته از:   blog.myfitnesspal.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



6 علامت عجیب کمبود ویتامین
سلامتی
شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸

رنگ‌پریدگی ناخن‌ها، پوست فلس‌فلس، اینها علائمی هستند که به راحتی قابل [...]

5 حرکت قدرتی با کمک وزن بدن برای زمان‌هایی که به باشگاه نمی‌روید
سلامتی
چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸

می‌خواهید وزن کم کنید؟ حتماً می‌دانید که باید رژیم غذایی سالم گرفته و [...]

رژیم غذایی امتیازی یعنی چی؟
بلاگ
پنج شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۷


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.