• امروز :
  • مطالب روز تغذیه و سلامت
  • بهترین پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن

  • دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۰ بازدید 339 مدیریت
  • پروبیوتیک‌ها، باعث تعادل باکتری‌های مفید روده می‌شوند و نوشداروی بسیاری از بیماری‌ها هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که برخی از پروبیوتیک‌ها با بزرگی شکم نیز مبارزه می‌کنند، و به همین دلیل برخی از پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌کنند.

  •  

    نقش پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن

     

    وقتی که باکتری‌های مفید روده از تعداد طبیعی کمتر شوند، احساس نفخ می‌کنیم و با مشکلاتی مثل یبوست، اسهال و بسیاری مشکلات گوارشی دیگر روبرو می‌شویم. مصرف پروبیوتیک‌ها به ما کمک می‌کند تا از کاهش باکتری‌های مفید روده جلوگیری کنیم تا هم مشکلات گوارشی و هم بسیاری دیگر از جنبه‌های سلامتی، بهبود پیدا کنند. اما کدام دسته از پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن مفیدترند؟

     

    لاکتوباسیلوس رامنوسوس

     

    این باکتری یکی از بهترین باکتری‌ها برای کاهش وزن است. از این باکتری در تولید برخی از ماست‌ها استفاده می‌شود. پروبیوتیک‌ها عمر را نیز افزایش می‌دهند زیرا بین مجموعه باکتری‌های دستگاه گوارش و وضعیت سلامتی با بالا رفتن سن، رابطه وجود دارد.

     

    لاکتوباسیلوس گاسری

     

    این باکتری به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

     

    باکتوباسیلوس فرمنتوم و لاکتوباسیلوس آمیلووروس

     

    این دو باکتری نیز از بهترین‌ها برای کاهش وزن هستند.

     

    خواندن این مطلب را نیز به شما پیشنها می کنیم: فواید پروبیوتیک ها

     

    اما نکته مهم این است که لازم نیست که برای بهرمندی از فواید پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن، آنها را به شکل مکمل مصرف کنیم. بسیاری از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک هستند و به چربی‌سوزی کمک می‌کنند. مثلاً کفیر، کوبوچا، تمپه، ماست پروبیوتیک و میسو تنها چند مثال از غذاهایی هستند که به طور طبیعی حاوی پروبیوتیک‌ها می‌باشند.

     

    برخی از مواد غذایی به حفظ تعادل باکتری‌های روده کمک می‌کنند اما برخی نیز این تعادل را برهم می‌زنند. یکی از این خوراکی‌های مزاحم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی مثل ساخارین هستند. این شیرین‌کننده‌ها، تعداد باکتری‌های مفید روده را کاهش می‌دهند.

     

    هنوز به طور 100 درصد مشخص نیست که نقش پروبیوتیک برای لاغری و کاهش وزن چیست، اما برخی نظریه‌ها به شرح زیر هستند: شاید پروبیوتیک‌ها قادرند که از جذب چربی ممانعت کنند و دفع چربی از مدفوع را افزایش می‌دهند. شاید هم ترشح هورمونی به نام GLP-1 را که باعث افزایش سیری شده و متابولیسم و چربی‌سوزی را بیشتر می‌کند، افزایش می‌دهند.

     

    نکته پایانی اینکه اگر آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، پروبیوتیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا تعادل باکتری‌های روده حفظ شده و باکتری‌های مفید در اثر مصرف آنتی‌بیوتیک از بین نروند. همچنین رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات داشته باشید تا میکروب‌های مفید روده حفظ شوند.

     

    خواندن این مطلب را نیز به شما پیشنها می کنیم: با پروبیوتیک ها آشنا هستید، اما آیا پست بیوتیک ها را نیز می شناسید؟

     

    Button Project - yeka.ir با یکا لازم نیست هیچ غذایی رو از برنامه‌ت حذف کنی

     

    برگرفته از: www.rd.com





تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.
شما اولین نفر باشید ...



نکاتی درباره تغذیه قبل و بعد از ورزش
بلاگ
چهارشنبه، ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

تغذیه صحیح می‌تواند راز موفقیت شما در بهبود کیفیت ورزشی شما باشد. تغذی [...]

7 خوراکی که در صورت حساسیت به هیستامین، نباید مصرف کنید
بلاگ
سه شنبه، ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

هیستامین یک ترکیب شیمیایی است که در بدن ما وجود دارد و در واقع پاسخ ای [...]


یکا



BMI شاخصی برای افراد بالغ است که با آن وزن سالم نسبت به قد محاسبه می شود. برای کودکان 2 ساله و بالاتر، BMI صدک استفاده می شود. این شاخصی است که با آن وزن مناسب نسبت به قد، سن و جنسیت محاسبه می شود. اگر میزان BMI، بالاتر از حد سلامت باشد فرد در خطر بیماری های مربوط به اضافه وزن، مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد BMI بهترین راه ارزیابی وزن سلامت در بزرگسالان است. صدک BMI بهترین روش ارزیابی وزن مناسب در کودکان 2 سال به بالا است. بعضی افراد بزرگسال که بدنی عضلانی دارند ممکن است BMI بالاتر از حد سلامت داشته باشند. در حالی که چربی بسیاری کمی دارند ( مثلا یک بدنساز ). BMI این ورزشکار چاقی را نشان می دهد در حالی که چنین نیست، پس شاخص BMI برای همه کارایی ندارد.
از آنجا که انسان ها در قد و شکل بدن متفاوت هستند، BMI هم وزن طبیعی را نسبت به قد نشان می دهد. BMI بالاتر از حد طبیعی در بزرگسالان، نشان می دهد که سنگین تر از وزن ایده آل هستید. محدوده ی زیر حد طبیعی فقط برای بزرگسالان حساب می شود. نتایج و تفسیر BMI در کودکان متفاوت است.
پایین تر از این حد به این معناست که فرد کمبود وزن دارد. دلایل زیادی برای این نتیجه می تواند وجود داشته باشد. این افراد باید به دنبال افزایش وزن باشند تا سلامت خود را به دست بیاورند.
این محدوده ی وزن مناسب است. اگر برای شما در این محدوده است، یعنی نسبت به قدتان وزن مناسبی دارید. به هر حال این افراد هم باید برنامه ی غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی مرتب را دنبال کنند تا هم اندامی متناسب داشته باشند و هم وزنشان از حد طبیعی بالاتر یا پایین تر نیایید.
این اندازه بیش از حد ایده آل است و ممکن است فرد اضافه وزن داشته باشد، یعنی نسبت به قدتان سنگین تر هستید. اضافه وزن، شما را در خطر بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 قرار می دهد. وقت آن رسیده که واکنش نشان دهید و برنامه غذایی و ورزشی را شروع کنید.
این اندازه در بالاترین حد است و چاقی نام دارد. چاقی، فرد را در خطر بسیاری از بیماری ها قرار می دهد. کاهش وزن خیلی سریع تاثیر مثبت خود روی سلامت این افراد نشان می دهد.
نتایج در کودکان متفاوت است. برای ارزیابی وزن مناسب در کودکان، متخصصان به قد، سن و جنسیت کودک توجه می کنند. نتیجه صدک BMI نام دارد . راهی مناسب برای تشخیص وزن مناسب کودکان است و توسط متخصصان انجام می شود. متخصص با استفاده از آن می تواند به شما بگوید کودک آنطور که انتظار می رفته است رشد کرده یا نه. وقتی صدک BMI کودک مشخص می شود در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد: کمبود وزن: زیر صدک 2 وزن سلامت: بین صدک 2 و 90 اضافه وزن: بین صدک 91 و 97 چاق: روی صدک 98 یا بالاتر از آن، بیشتر کودکان باید روی وزن ایده آل قرار داشته باشند. اما اگر کودک بالاتر از محدوده ی طبیعی باشد، باید زیر نظر قرار بگیرد تا به وزن ایده آل برسد. اضافه وزن مشکلاتی را برای سلامت کودک به وجود می آورد. تحقیقات نشان داده کودکان دارای اضافه وزن یا چاق در دوران کودکی و بعدها، دست به گریبان بیماری های مربوط به چاقی هستند. پس اگر کودکی با چنین مشکلی دارید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. می خواهید بدانید شما در کدام دسته هستید؟ از این لینک محاسبه کنید.